Beställ innan
Timmar Min. Sek.
0 1 : 3 0 : 4 6
Skickas idag!
  • Kundvagn 0

    Kundvagns översikt

    Du har inte lagt något i din kundvagn ännu...
    Total (Inkl. moms: 0,00) 0,00
    • logo
    • 0
  • Vi är experter på leksaker
  • 30 dagars ångerrätt
  • Snabb leverans

Retur och reklamation

 

14 DAGARS ÅNGERRÄTT  


När du handlar på Panda Shop har du 14 dagars ångerrätt, där du kan meddela oss att du ångrar köpet och sedan returnera produkten till oss.
På varor beställda mellan den 15 oktober och den 24 december är det retur fram till 9 januari.

 

Ångerrätten gäller till och med 14 dagar från den dag du mottagit varan. Om fristen löper på en allmän helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs tiden till följande arbetsdag.
I fallet med en beställning med flera varor där varorna levereras separat och vid olika tidpunkter löper perioden från mottagandet av den sista varan eller partiet.

Du bör efter mottagandet hantera varan på ett sådant sätt att den bevarar sitt original uttryck, egenskaper och funktioner.
Ångerrätten gäller inte, eller kan gå förlorad, på utvalda varor så som konsoll- eller PC-spel. Förutom dessa produktgrupper meddelar vi i orderbekräftelsen (om sådana varor finns) om ångerrätten inte gäller pga. varans art, eller hur du kan förlora din ångerrätt genom att bryta plomberingar.

För att utnyttja din ångerrätt gäller att du tydligt meddelar oss via mail senast 14 dagar efter mottagandet av varan.
Om du ångrar köpet, skall varan returneras till följande:

Pandashop

Emil Neckelmanns vej 11

DK-5220 Odense SØ

Danmark

 

Vid retur bör du värna om att varan är lämpligt inpackad. Du har nämligen själv ansvaret för paketet/varan tills vi mottagit den, spara därför alltid postkvitto samt eventuellt spårnummer.
Du står själv för returkostnaderna vid utnyttjandet av ångerrätten.

 

VIKTIGT!

Vi förväntar oss at du returnerar varan så snart som möjligt efter att du givit besked om att du ångrar köpet, samt att varan skall skickas inom 14 dagar efter att utnyttjat ångerrätten.

OBS! vi motar inte paket som sänts per postförskott.

Dokumentation av ditt köp samt returformulär.
Du skall bifoga en kopia av din orderbekräftelse eller andra dokument av ditt köp.

 

Återbetalning

När vi motigt vara, kontrollerar vi den, och du får återbetalning på det belopp som inbetalats till oss vid köpet.

Beloppet blir alltid överfört till samma betalningsmedel som du använt vid köpet. Har du ex betalat med kort, förs pengarna över till det betalkortet du använde vid köpet. Har du avstämningsdag en gång i månaden på ditt kreditkort kommer återbetalningen normalt sett registreras då.

OBS!Du kan förlora din återbetalningssumma helt eller delvis. Detta händer om vi ser att: - du faktiskt har tagit varorna i bruk,- de har skadats när du var ansvarig för dom,- du har hanterat produkten på annat sätt ,annat än som var nödvändigt, för att fastställa dess typ, egenskaper eller funktion.- du inte har följt restriktionerna för ångerrätten, så som plombering, varutyp m.m.

 

GARANTI- NÄR DET ÄR NÅGOT FEL PÅ VARAN

Garantin täcker objekt som är defekta enligt konsumentlagen. Detta innebär att du antingen kan få en felaktig produkt reparerad, utbytt eller får pengarna tillbaka, beroende på den specifika situationen.


Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är berättigat, och att felet inte orsakas av en felaktig användning av produkten eller annan oaktsam hantering.

Om du vill reklamera gällande fel på en beställd produkt skall du kontakta oss så snart som möjligt efter att felet har upptäckts. Vi står naturligtvis för returfrakten av varor vid godkänd reklamation. Du måste kontakta oss inom ’rimlig tid' efter att du upptäckt felet.Vi rekommenderar att du meddelar oss så snart som möjligt, och inom 2 månader efter felet upptäcktes. Du kan kontakta oss genom att ringa på (+45) 63 17 80 28 eller skicka e-post info@pandashop.dk, beroende på den specifika situation kommer du att få ytterligare instruktioner.

 
Om reklamationen är berättigad, kommer vi att skicka en returetikett till dig, så att du kan skicka den defekta varan till oss.

I andra fall måste du stå för alla kostnader som transport, inklusive våra fraktkostnader för att returnera varor efter felsökning, och vi kan debitera dig ett belopp på upp till DKK 250, - för undersökning av varor. 

Kom ihåg att produkten alltid måste skickas i försvarbart emballage och att ta ett kvitto på avsändningen. Du har ansvar för paketet/varorna tills att vi mottagit dom. Så spara postkvitto inkl. information om leverans och fraktkostnader samt Spåranumret.

OBS! Vi mottar inte paket som skickas via postförskott eller liknande.