Försäljnings och leveransvillkor
Försäljning av fysiska varor via Internet.
Köpvillkoren gäller för konsumenternas inköp av varor på www.eurotoys.dk. Webbplatsen ägs och drivs av:
Eurotoys
CVR-nr. 26330769
Emil Neckelmanns väg 11
5220 Odense SØ
Tel. +4570400060
servicecenter@eurotoys.dk
Betalning
Betalning kan göras med följande betalningsmetoder: VISA, MasterCard, Visa Electron eller Klarna.
När du betalar med Mastercard och Visa som är ett betalkort, kommer betalningen att reserveras på ditt konto i enlighet med villkoren på ditt kort tills vi drar tillbaka eller avslår betalningen.
Vi erbjuder dessutom vi offentliga institutioner som skolor, och kommuner betalning via EAN-faktura.
Betalt med kort: Beloppet dras från ditt kort av när beställningen skickas från Eurotoys. Ett större belopp kan aldrig dras än vad du godkände för köpet.
Betalt med Klarna: Vi aktiverar fakturan sammtidigt som vi skickar din beställning.
Priserna anges i Svenska kronor. Förutom priset på varan läggs också en fraktkostnad på. Du väljer själv på vilket sätt ni vill få hem dina produkter under punkt 4, leveransval i kassan.
Leverans
Vi levererar med Post Nord, Schenker och UPS. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från beställningen som skickas från vårt lager i Danmark, om den finns i lager vilket står under produkten.
Förväntat leveransdatum visas på webbplatsen innan du slutför beställningen samt på ditt kvitto.
Vid beställning till er hemadress
Vid logistiska leveransförhinder för transportören eller om ingen är hemma på leveransadressen vid transporttillfället kan transportföretaget välja att ändra leveransen till en ServicePoint (närmsta utlämningställe för speditören). Utlämningsstället är det närmaste för den transportleverantören ni har valt vid beställningstillfället.
Vid beställning till Servicepoint (utlämningställe)
Vid logistiska leveransförhinder för transportören kan transportföretaget välja att ändra leveransen till en annan ServicePoint. Det nya utlämningsstället är det närmaste för den transportleverantören ni har valt vid beställningstillfället.
Annullering
Du kan avbryta ditt köp utan motivering inom 90 dagar. Om du har köpt flera objekt i en beställning kan du välja att avbryta köpet av några eller alla artiklar. Se återbetalning av leveranskostnader för delvis återbetalning under avsnittet Återbetalning av pengarna för återbetalning.
Ångertiden löper ut 90 dagar efter den dag då du eller en annan person som du väljer (utom transportören) har hämtat ut eller kvitterat ut din vara via hemleverans eller ombud.
Om tidsfristen löper ut på en helgdag, lördag, Nationell dag, julafton eller nyårsafton, förlängs tidsfristen till följande arbetsdag.
Om du bryter förseglingen på filmer, spel eller programvara förlorar du din ångerrätt.
Så ångrar du ditt köp
Du ångrar ditt köp genom att ge oss ett tydligt meddelande om att du ågrar ditt köp. Detta kan göras via ditt personliga konto på eurotoys.se, via e-post till servicecenter@eurotoys.dk, på telefon 0770 455 688, eller genom att använda standardavbrytningsformuläret längst ner på sidan.
Du kanske inte ångra ett köp genom att vägra att ta emot din vara (vid hemleverans) eller genom att INTE hämta det hos ditt ombud utan att meddela det till oss samtidigt.
Att ångra ett köp uppfylls om du skickar ett meddelande om att du ångrar köpet INNAN tidsfristen har löpt ut.
Att returnera en produkt till oss och returkostnader
Om du har ångrat ett köp av en artikel eller order måste du själv skicka eller leverera produkten till Eurotopys APS, Emil Neckelmanns Vej 11, 5220 Odense SØ utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Tidsfristen uppfylls om du returnerar varorna innan 14 dagar.
Din produkt måste levereras direkt till oss med företagspaket eller liknande. Ni kan inte returnera en vara till ett ombud i Danmark som vi själva behöver hämta ut. Då kommer returen att skickas tillbaka till er från ombudet.
Ni som kund står själv för returfrakten till oss.
Ni som kund ansvarar själv för att paketet kommer fram till vårt lager i nyskick. Var noga med att paketera produkten innan den skickas till oss. Kommer produkten fram skadat till oss så godkänns inte returen. Vi rekommenderar att du använder spårbara sändningar så att du själv alltid kan följa paketet.
Kostnaden för en retur till Danmark varierar kraftigt beroende på produktens storlek. Från 60:- upp till 500 SEK för större produkter.
Läs mer på respektive speditörs hemsida eller hos ditt ombud.
På grund av storlek kan vissa varor inte returneras med vanlig post och måste istället returneras av speditören själv, D.v.s en direktfrakt till oss på lastbil. Detta gäller för de flesta pooler, lekhus, elbilar, trampoliner etc. Priset för dessa större varor beror på varans vikt och volym samt antalet kilometer varan måste transporteras. Det finns vanligtvis ett fast pris per km. Observera att det kan finnas en prisskillnad beroende på vilken transportör du väljer att använda. Du kan få en offert för retur av dina varor genom att kontakta Schenker / UPS / Posten eller DHL.
Återbetalning av pengar.
När vi har mottagit din retur till oss och den är godkänd så återbetalar vi dina pengar. Vid högtider som jul och när vi ar hög beläggning kan returen ta några extra dagar innan vi har registrerat den.
Om du köpte flera produkter i en och samma beställning återbetalar vi inte fraktkostnaden för ordern.
Vi återbetalar beloppet utan onödigt dröjsmål i dom flesta fall inom 14 dagar efter det att vi fått din retur. Vi kan inte återbetala varor innan vi har fått varorna i retur till oss
Vid en återbetalning sätts pengarna tillbaka på det kortet / Kontot / som pengarna drogs ifrån. Har ni betalat med Klarna så kommer pengarna tillbaka från Klarna till ditt konto. Inga avgifter tas ut till följd av återbetalningen.
Varans skick vid retur och emballering
Det är ni som kund som är ansvarig för att produkten ni returnerar är oanvänd och och i ett sådant skick att vi kan sälja den vidare. Produkten får inte vara användeller på annat sätt ”testad” och lekt med när den returnerad till oss.
Du måste returnera föremålet i originalförpackningen. Förpackningen får vara öppnad öppnas men inte skadad. Om förpackningen saknas eller är skadas kan det utgöra en värdeförlust som du är ansvarig för. Det kan också vara så vi bedömmer att produkten inte kan säljas vidare p.g.a emballageskador eller produktskador och då godkänns inte returen.
Du bör också se till att föremålet är ordentligt förpackat när du returnerar det. Du har själv ansvaret för paketet / paketen tills vi tar emot dem. Spara därför e-postkvitto och spårningsnummer på ditt paket.
Reklamation- om det är något fel med produkten
Vid köp av varor gäller reglerna i den Danska köplagen. Du har 2 års garanti om artikeln är defekt. En defekt artikel är till exempel ett tillverknings- eller materialfel eller felaktig information om produkten. Vanligt slitage är inte en reklammation eller om ni själv har skadat produkten.
Om produkten har en defekt eller ett fel, kommer Eurotoys ombesörja en reparation av produkten eller eller sända er en ny felfri produkt.
Om du hittar en fel på din produkt måste du reklamera detta till oss inom rimlig tid. Vi rekommenderar att du meddelar oss så snart som möjligt, särskilt vid transportskador (då du även ska ta kort på leverasen och meddela utläningställe / transportör om att emballaget är skadat. Transportören / utlämningstället ska då också notera detta.
Om du reklamerar en vara till oss inom två månader efter att felet upptäckts är det dock alltid inom rimlig tid. Om och när din reklamation blir godkänd återbetalar vi dina pengar. Spar ditt kvitto.
Om du vill fråga oss om något du kanske tror är ett fel eller kanske en reklamation, fråga oss så detaljerat som möjligt vad problemet är, bifoga bilder som förtydligar problemet ytterligare. Det är inte ett krav, men det gör det lättare för oss att hitta felet och det minimerar behandlingstiden för din fråga. Skicka tillbaka din produkt på ett säkert sätt så det intekommer fram skadat till oss.
överklaganden
Om vi inte kan komma överens om vad du har rätt till har du följande möjligheter:
Ett klagomål om en produkt eller tjänst kan skickas in till Centrum för klagomål, House of Commons, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klaga till Centret för klagomål via klagomålens hemsida för Underhuset: https://kpo.naevneneshus.dk.
Europeiska kommissionens portal för online-klagomål kan också användas. Detta är särskilt relevant för konsumenter som är bosatta i ett annat EU-land. Klagomål lämnas in här – http://ec.europa.eu/odr. Ange vår e-postadress: servicecenter@eurotoys.dk när du lämnar in ett klagomål.
Ångerrätt
Kundens ångerrätt och information om ångerrätten
(1) Som kund har du alltid en lagstadgad ångerrätt vid distansköp som leverantören ska informera om enligt följande rättsliga mall. Undantag från ångerrätten regleras under punkt (2). Under punkt (3) finns mallen för en ångerrättsblankett.
Information om ångerrätten
Ångerrätt
Du har rätt att ångra köpeavtalet inom fjorton dagar utan att ange något skäl.
Ångerrätten gäller i fjorton dagar efter att du eller en namngiven tredje person som inte är transportören har erhållit varan. Vid en beställning av varor som levereras separat gäller ångerrätten i fjorton dagar efter att du eller en namngiven tredje person som inte är transportören har erhållit den sista varan. För en vara som levereras i flera omgångar börjar ångerrätten gälla efter den sista delleveransen.
För att kunna utnyttja ångerrätten måste du informera oss om ditt beslut att ångra avtalet på ett entydigt sätt (t.ex. via vanlig post, e-post eller fax).
Eurotoys Aps
Emil Neckelmanns Vej 11
5220 Odense SØ
Tlf. 70400060
servicecenter@eurotoys.dk
Du kan använda den bifogade ångerblankettsmallen om du vill.
Det räcker om du skickar meddelandet om att du ångrar köpet innan tiden för ångerrätten löpt ut.
Följder vid utnyttjande av ångerrätten
Om du ångrar avtalet kommer vi omedelbart eller senast inom fjorton dagar betala tillbaka alla dina kostnader inklusive transportkostnaderna (med undantag för de extrakostnader som uppstår om du valt ett annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder) från och med det datum vi tagit emot ditt meddelande om att du vill utnyttja ångerrätten. Vid den här återbetalningen använder vi samma betalningsmedel som vid den ursprungliga transaktionen, såvida inget annat uttryckligen överenskommits; vi kommer aldrig att begära någon ersättning för den här återbetalningen. Vi kan hålla inne med återbetalningen av priset för varorna tills vi har fått tillbaka dem eller tills du kan bevisa att du skickat dem, beroende på vilket av detta som inträffar först.
Du måste omedelbart och senast efter fjorton dagar från det att du meddelat oss om att du ångrar köpet skicka eller lämna tillbaka varorna till oss. Det räcker att skicka varorna innan tidsfristen på fjorton dagar har löpt ut.
Du måste själv stå för de direkta kostnaderna när du skickar tillbaka varorna. Du behöver bara stå för en eventuell värdeminskning av varorna om den bevisligen beror på att du handskats med dem på något sätt som inte var nödvändigt för att kontrollera deras beskaffenhet, egenskaper eller funktioner.
Slut på informationen om ångerrätt
(2) Den här ångerrätten för distansköp gäller inte för förseglade varor som av hälsoskäl eller hygieniska orsaker inte lämpar sig för återlämning om förseglingen brutits.
(3) Mall för ångerrättsblankett
(Fyll i blanketten och skicka den till oss om du vill utnyttja din ångerrätt.)
Till
Eurotoys Aps
Emil Neckelmanns Vej 11
5220 Odense SØ
Tlf. 70400060
servicecenter@eurotoys.dk
Härmed ångrar jag/vi (*) det köpeavtal jag/vi (*) ingått för följande varor (*)/följande tjänster (*)
Beställd den (*)/mottagen den (*)
Kundens/kundernas namn
Kundens/kundernas adress
Kundens/kundernas underskrift(er) (gäller endast pappersblanketter)
Datum (*)
Stryk det som inte gäller.